Vårdcentralen

Här hemma har vi sjukstuga igen....
Vilda fick massor av små röda prickar igår på hela kroppen så ringde till 1177
för att höra mig för om vattenkoppor för det va det första som
slog mig att det vart det hon skulle ha.

Men nej skulle det va vattenkoppor så får man febern först o sen plitorna och det va tvärt om för vilda.
Sova hela natten vilket va riktigt skönt men när blöjan skulle bytas så hade
prickarna blivit röda ringar istället så kände att vi måste kolla upp detta.

Febern va kvar 39,2 , så sagt o gjort så åkte vi till vårdcentralen på näsby.
Efter 1½ timme vart det äntligen vår tur men yeah right, den inkompetenta kärringen
satt för det första i en jävla glass bur så hon kunde ju inte ens ta sig en ordentlig titt på mitt barn
och för det andra hade hon inte en susning om vad det va.

Då kläcker hon ur sig: åk till vårdcentralen imorgon så får dom titta på det!!
Va fan dom finns väll där för att dom kan sitt jobb och vet dom inte vad det är så får dom skicka än vidare till ngn som kan!!

Vår avvakta o se annars åker vi in till barnakuten.
Snuttan har precis sovit en stund men nu ligger hon här brevid mig.
Får väll försöka laga till ngn mat, iaf till mig för jag början minsan bli lite hungrig.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0